FRÅGOR & SVAR

Frågor & svar

Linje

1. Är det säkert att handla hos Röntgen.nu?
Ja, för att all kontohantering hanteras enligt branschstandard. Alla personuppgifter hanteras enligt PUL (personuppgiftslagen). Vi köper in de flesta av våra produkter ifrån Svenska leverantörer och för att få göra detta måste man vara ett seriöst företag.

2. Har Röntgen.nu någon butik?
Svar: Nej vi har i dagsläget ingen annan butik än denna på nätet. Vi kan på detta sätt pressa priserna, vilket gynnar dig som konsument.

3. Kan jag hämta mina varor hos Röntgen.nu?
Eftersom vi inte har någon egen butik eller utlämningsställe så kan vi endast skicka dina varor till dig.

4. Hur beställer jag?

  1. Klicka på beställ.
  2. Fyll i dina kunduppgifter i beställningsformuläret.
  3. Välj önskat Leverantör, leta upp önskad produkt och välj antal.
  4. Klicka i rutan för köpvilkoren efter du läst igenom denna information.
  5. Klicka på knappen skicka.
  6. Du får nu en orderbekräftelse via mejl och dina produkter är inom kort på väg till dig!

5. Går det att komplettera min beställning?
Ja, så länge vi inte har hunnit skicka iväg din beställning så kan du alltid göra en komplettering, kontakta info@rontgen.nu.

6. Kan jag ändra min beställning?
Ja, så länge vi inte har hunnit skicka iväg din order så kan du alltid ändra din beställning, kontakta info@rontgen.nu.

7. Jag hittar inte en vara i butiken, men den fanns där igår?
Varan är antagligen slutsåld, eller det var en kampanjvara eller borttagen. Men för säkerhetsskull fråga oss via info@rontgen.nu så kan vi snabbt ge dig ett svar.

8. Hur vet jag om mitt paket har blivit skickat?
Alla beställningar skickas inom 30 dagar om ingen annan information givits, om du dock undrar om produkterna är iväg skickade så är det bara att fråga oss via info@rontgen.nu så kan vi snabbt ge dig ett svar.

9. Vilka olika leveranssätt finns det?
Du får dina varor levererade med Posten AB, antingen i ett Postpaket eller som Företagspaket, helt beroende på paketets storlek och ordervärde.

10. Varifrån levereras varorna?
Oftast levereras våra varor direkt från våra leverantörer om inget annat överenskommits.

11. Kan jag avbeställa min beställning fastän jag fått en bekräftelse?
Självfallet kan du det. Så länge vi inte har hunnit skicka iväg din beställning så kan du avbeställa den, kontakta info@rontgen.nu.

12. Vilka betalningssätt finns det?
Faktura 30 dagar kredit. (Du får ett inbetalningskort och har 30 dagar på dig att betala).

13. Hur mycket kostar frakten?
Då vi anlitar Posten AB följer vi deras prislistor. Kontakta info@rontgen.nu för mer information om fraktpriser.

14. Jag har just fått mitt paket och det är skadat, vad gör jag nu?
Alla yttre skador måste omedelbart rapporteras till Posten ABs serviceställe. Du gör en reklamation och får ett ärendenummer. Kontakta info@rontgen.nu och ange Posten ABs ärendenummer. Vi kommer nu att ordna ett nytt paket om varan inne i paketet är skadat.

15. Vilka webbläsare kan jag använda?
Vi stödjer alla de vanligt förekommande webbläsarna, om du har några problem vänligen kontakta info@rontgen.nu.

16. Använder ni cookies?
Ja vi använder oss av cookies, men endast för att hålla reda på produkterna som ligger i varukorgen.

17. Vilka säkerhetsinställningar bör jag ha i min webbläsare?
Du måste tillåta Cookies för att alla funktioner skall fungera. Därför kan det ibland bli problem då man går in på Röntgen.nu via landstingsdatorer.

18. Jag har returnerat en vara. Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka pengarna?
När vi mottagit varan kontrollerar vi att den uppfyller de gällande returreglerna. Efter eventuella avdrag för returfrakt och överenskomna prisavdrag krediteras beloppet så fort som möjligt. För att möjliggöra återbetalning behöver vi dina bankdetaljer, bankens namn, clearingnummer samt kontonummer. Kontakta info@rontgen.nu vid frågor eller oklarheter.

19. Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?
Självfallet kan du det, kontakta info@rontgen.nu.